Jutarnji podsetnik

Po jutru se dan poznaje, zar ne? Naše misli i akcije koje se pojave ujutru uglavnom oboje čitav dan. Zato je važno da se svako jutro podsetimo kako želimo da nam dan protiče i kako želimo da reagujemo na događaje u našoj okolini. Kada smo nervozni, kako da u par sekundi promenimo tok misli, ili kada nemamo samopouzdanja i loše smo raspoloženi, kako da što pre to promenimo koliko možemo. Mi smo ti koji govore našem telu šta da radi, ali na osnovu prethodno usvojenih obrazaca. Kako bismo zamenili neke od obrazaca koji nam ne pomažu, moramo naučiti nove. A da bismo naučili, ponavljamo što češće. Zato sam napravila ovaj jutarnji podsetnik, sa nekim rečima i pitanjima koja nam pomažu da se na pravi način promenimo na bolje. Mogu reći da je to skup raznih korisnih saveta iz knjiga, podcast-a, blogova, za koje sam videla da pomažu. Neću ulaziti u detalje, ali ću podeliti sa vama moju listu, uz objašnjenje.

JUTARNJI PODSETNIK

  1. Postavi se u “heroj” pozu
    Čim ustanete iz kreveta, ispravite se, udahnite duboko i ostanite par sekundi u ovoj pozi. Možda deluje glupo, ali bar probajte, pa recite da ne deluje. Jer, hteli to mi ili ne, nije moguće da budemo ucveljeni, a da smo ispravljeni i dignute glave, zar ne?
  2. Zahvalnost umesto nervoze
    Hajde umesto toga što smo nervozni zbog obaveza koje imamo da budemo srećni što je to tako. Moram da spremim doručak i meni i mužu i deci, pretvorite u imam divnu porodicu kojoj volim da spremam zdrav doručak.
  3. Osećaj života na visokoj nozi
    A zašto ne bismo pisali u prelep notes naše misli ili pili čaj iz najlepše šolje? Formirajte svoj osećaj života na visokoj nozi sa onim što već imate. Ne čuvajte za specijalne prilike.
  4. Kreiraj svoj bol – zadovoljstvo
    Šta je ono što nas zaboli ako ne uradimo, a šta je ono što radimo zbog toga što nam pričinjava zadovoljstvo? Svaka situacija, sama po sebi, nije ni ružna ni lepa. Ako mi neko kaže da sam debela krava, a ja sam žgolja, mene za to baš briga. Ali ako jesam debela, onda me pogađa. I to je, u oba slučaja ista rečenica. E pa zato kreirajte sami svoje mišljenje o situacijama. Nešto je loše, svi kažu, a vi vidite šta je u tome ipak dobro.
  5. Kako mogu da iskoristim ovu situaciju?
    Pretvorićemo naše: “Zašto se stalno to meni dešava” u “Kako mogu da iskoristim ovu situaciju?”. Jer naš mozak traži rešenja za ono što ga pitamo, uvek se setite toga. I odgovoriće baš na to što se pitamo.
  6. Prekini negativan šablon
    Setite se da tokom dana prilikom neke rasprave sa ljudima koji su Vam bitni prekinete negativan naboj nekim smešnim pitanjem. To automatski smanjuje negativnost i pretvara raspravu u konstruktivan razgovor.
  7. Koji je i zašto IZLAZ/ koju akciju preduzimam / da li pomaže ostvarenju cilja / ako ne, menjaj akciju
    Mislim da je jutro pravo vreme da se preispitamo koji su to naši ciljevi i šta želimo da dobijemo. Onda ako na tome radimo već neko vreme i ne dobijamo šta želimo, da promenimo akcije, jer ne ide.
  8. Ako sebi postaviš pitanje na koje želiš odgovor, gledaj kako ćeš se osećati kada ga postaviš
    Nema ništa bolje što možete da uradite za slebe nego da slušate svoju intuiciju. Ako Vas neko pitanje, odgovor ili misao navodi da se osećate lepo, onda znaš da je to to. Ako to želite da radite ili ako želite tu da idete, to je to. Samo vodite uvek računa o tome šta je ono što ne želimo, a šta je ono što nas plaši, ali ćemo biti bolji ako uradimo. Na primer, želim da sam profesor, ali imam strah od javnog nastupa. Nemojte odmah zaključiti kako ipak nije to to.
  9. Šta bi buduća ti uradila?
    Kako zamišljaš idealnu sebe? Šta oblači savršena ti? Kako miriše? Da li pije kafu ili čaj? Da li se raspravlja ili shvata sve opuštenije i kao igru? E zato se, u svakoj škakljivoj situaciji zapitaj… Šta bi buduća ti uradila?
  10. Promeni reakciju na „okidač“ situacije
    Znate tačno koje reči Vas najviše iznerviraju kada Vam muž kaže. I tad budete van sebe od besa. Sad probajte da to promenite. Probajte da kažete sebi da ćete od sad na to gledati kao na igru uloga. Probajte da Vam to bude smešno, umesto da iznervira. I sledeći put kada Vas na poslu iznerviraju tako što vam stalno daju pogrešne podatke, a vi onda lovite greške, nasmejte se i recite da je to samo test strpljenja.

Dakle, ovo je samo podsetnik. Za one koji nisu probali ni jednu tehniku sa ove liste, krenite polako. Jedno po jedno. I probajte da urežete sebi u pamćenje kad god se nađete u nekoj situaciji koja Vam i nije po volji.

Jutarnja rutina je nešto drugo potpuno. U nekom od sledećih postova ću pričati o tome kako da kreirate idealnu jutarnju rutinu koju ćete voleti i koja će Vam promeniti dan. Za sad, jutarnji podsetnik možete dobiti na mejl u pdf-u ukoliko se priključite mojoj mejling listi:

Da li želite jutarnji podsetnik u pdf-u? Priključite se mejling listi!

Slike koje su korišćene u ovom tekstu su sa pixabay i podležu autorskim pravima. Tekstovi su autorski i podležu autorskim pravima.

Leave a Reply