Zdrav hleb kod kuće

Danas recepte za zdrav hleb možete naći svuda na internetu ili po kuvarima. Ja sam u ovom postu htela da vam ukažem na to kako da uštedite vreme i ne čitate gomile raznih recepata i tražite savršeni. Ne morate kupovati sve sastojke tačno po receptu i meriti sve precizno. Kako onda?

Izvor: https://pixabay.com/

Svaki hleb je mešavina osnovnih sastojaka, a to su brašno, voda i sredstvo za podizanje testa (soda bikarbone ili praška za pecivo). Kada nemamo vremena, jedino što treba da uradimo jeste da vidimo šta imamo u kući od tih raznih vrsta brašna i pomešamo sastojke, dodamo neke semenke (lanene, slušam, suncokret..), zatim ostavimo par sati ili preko noći da odstoji (zbog fitinske kiseline koje ima u svim tim zdravim vrstama brašna poput heljdinog, ražanog, ovsenog…) i pečemo oko 30-40 min.

Ostale varijacije, tipa koje brašno pomešati za kakav ukus ili izgled, to možemo da čitamo kad imamo vremena. Ali kad nam je na raspolaganju 5 minuta za hleb, onda pravimo iz glave šta možemo, bitno da imamo zdrav hleb u kući.

Dakle, moj savet je da kupimo brašna kao što su ovseno, ražano, heljdinog, speltino, organsko kukuruzno… i eksperimentišemo. Dodajemo šta nam se sviđa ili šta imamo. Bitno da se smesa ne raspada kada sipamo u pleh za pečenje. Ja još stavim i papir za pečenje ispod i tepsija je onda lagana za čišćenje 😎

Evo kako je meni ispao hlebić od heljdinog i kukuruznog brašna sa vodom i semenkama:

Nadam se da sam bila od pomoći svima koji tek počinju sa spremanjem zdrave hrane, a ne žele da provode večnost u kuhinji.

Slike u postu su autorske i podležu autorskim pravima, ukoliko izvor nije naznačen ispod same slike.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *